۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

چگونه با یک خانواده ناکارآمد کنار بیاییم

چگونه با یک خانواده ناکارآمد کنار بیاییم

کنار آمدن با یک خانواده ناکارآمد هرگز آسان نیست. اختلال در عملکرد خانواده می تواند انرژی عاطفی و جسمی شما را تخلیه کند. اجتماعات خانوادگی ممکن است بسیار دشوار باشد و مدیریت درگیری ممکن است غیرممکن باشد. برای کنار آمدن با این کار ، تعیین مرزها را یاد بگیرید و از موضوعاتی که باعث اختلاف نظر می شوند خودداری کنید. ارتباط با اعضای خانواده را که باعث بروز مشکل می شوند محدود کنید و یاد بگیرید که خود را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید ، نیازهای عاطفی و رفاه شما باید بها داده شود. هنگام کنار آمدن با یک خانواده ناکارآمد ، حقوق خود را بدانید و ایستادگی کنید.

 



انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید. خانواده های ناکارآمد ممکن است در برابر تغییر مقاومت کنند. هنگام وارد شدن به یک وضعیت خانوادگی ، سعی کنید انتظارات خود را در جریان نگه دارید. اگر بپذیرید که برخی درگیری ها و دشواری ها اجتناب ناپذیر است ، ممکن است از اختلاف کمتر ناامید شوید. [1]

  • سخت ترین اعضای خانواده خود را بشناسید. مدت زمانی را که با این افراد می گذرانید محدود کنید. اگر مادر شما ، به عنوان مثال ، تمایل به ایجاد درام دارد ، فاصله خود را حفظ کنید.
  • انتظار تغییر چشمگیر نداشته باشید. خلاص شدن از چرخه اختلال عملکرد دشوار است. اگر این اتفاق بیفتد ، زمان بر است. وارد واقعه شوید و بدانید که احتمالاً دشوار خواهد بود. در عین حال ، احتمال اینکه اشکالی نداشته باشد نیز آزاد باشید. با تصمیم گیری درباره وحشتناک بودن رویدادها ، پیشگویی نکنید. به امید بهترین ها ، برای بدترین ها آماده شوید.

 



شخصی را با خود به رویدادهای خانوادگی ببرید. داشتن یک بافر می تواند به شما کمک کند تا کنار بیایید. از یک دوست یا یک شریک عاشقانه بخواهید که شما را همراهی کند تا از لحاظ احساسی در کارهای خانوادگی از شما حمایت کند. [2]

  • خانواده شما ممکن است در حضور یک فرد خارجی رفتار بهتری داشته باشد. آیا کسی وجود دارد که بتوانید از او دعوت کنید؟ شاید یکی از دوستان شما برنامه های کریسمس نداشته باشد. ببینید آیا آنها می خواهند به جشن های خانواده شما بپیوندند.
  • با این حال یک هشدار منصفانه به بافر خود بدهید به آنها بگویید که خانواده شما در بعضی مواقع ممکن است دشوار باشد.

 

الکل را محدود کنید. الکل به احساسات دامن می زند. اگر خانواده شما ذاتاً دشوار است ، مصرف بیش از حد الکل می تواند منجر به افزایش درگیری شود. [3]

  • ممکن است در خانواده شما مشروب خورهایی وجود داشته باشد. اگر چنین است ، بهتر است با اعضای خانواده تماس گرفته و تقاضای دور هم جمع شدن بدون الکل را داشته باشید.
  • سعی کنید به جای الکل ، سایر نوشیدنی ها مانند شربت گازدار را نیز تهیه کنید.
  • برخی از اعضای خانواده ممکن است علاقه ای به شرکت در یک رویداد بدون مشروبات الکلی نداشته باشند. این افراد احتمالاً حاضر نخواهند شد یا زودتر آنجا را ترک خواهند کرد. محدود کردن مشروبات الکلی می تواند راهی عالی برای دور نگه داشتن اعضای دشوارتر خانواده باشد.

 

مکالمه را از درگیری دور کنید. اگر خانواده شما با هم دعوا می کنند ، می توانید بحث و گفتگو را محدود کنید. ناامیدکننده است وقتی به خود شما بستگی دارد که اطمینان حاصل کنید مردم با یکدیگر کنار می آیند اما گاهی اجتناب ناپذیر است. به مکالمات مختلف گوش دهید و در صورت لزوم روی تغییر موضوع کار کنید. [4]

  • تاکنون ، شما احتمالاً مباحثی را که باعث ایجاد نمایش در خانواده شما می شود ، می دانید. به عنوان مثال ، شاید عمو جان شما به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی بیکار مزمن باشد. او تمایل دارد هنگام مطرح شدن موضوع بسیار حساس شود.
  • با شنیدن موضوع مسئله ، سریع رفتار کنید. به عنوان مثال ، شاید پدر شما چیزی مانند این بگوید: "جان ، آیا اخیراً به هیچ شغلی مراجعه نکرده ای؟ 6 ماه گذشته است؟"
  • فوراً وارد شوید و مکالمه را از منطقه خطر خارج کنید. می توانید مانند 20 سوال یک بازی را انجام دهید یا موضوع را به سادگی تغییر دهید. به عنوان مثال ، "بابا ، در واقع ، سارا فقط درخواست کار در یک کتابفروشی را داده است. او واقعاً از این موضوع هیجان زده است."
  • شرکت در رویداد با لیستی از موضوعات "ایمن" که فکر می کنید همه از آنها لذت خواهند برد ، می تواند مفید باشد. در صورت وحشت و فراموش کردن ، ممکن است این موارد را در تلفن خود یادداشت کنید.

مسیر فرار داشته باشید. در بعضی مواقع ، مناسب است که دور شویم. اگر کسی خصمانه یا دشوار است ، بهانه ای را بدانید که می توانید برای گریز از یک تعامل استفاده کنید. [5]

  • به روشهای مختلفی فکر کنید که می توانید یک دقیقه از آنها خارج شوید. به عنوان مثال می توانید در آشپزخانه کمک کنید یا برای تهیه چیزی به فروشگاه فرار کنید.
  • اگر می خواهید زود ترک کنید ، بهانه ای بیندیشید. می توانید بگویید که حیوان خانگی یک دوست را تماشا می کنید و برای مثال باید در آن چک کنید. می توان مقدماتی را برای این کار مقدماتی ایجاد کرد. در قسمت جلویی بگویید که شما فقط می توانید تا هر زمان مشخص شده بمانید ، و به این ترتیب هنگام ترک شما مردم آزرده نخواهند شد.



برخی از درگیری ها را کنار بگذارید. شما بر زندگی و تصمیمات دیگران کنترل ندارید. حتی اگر می خواهید یکی از اعضای خانواده تغییر کند ، نمی توانید این کار را برای او انجام دهید. سعی کنید از سرمایه گذاری عاطفی در درگیری های طولانی مدت که قدرت کمی در آنها دارید ، خودداری کنید. [6]

  • به عنوان مثال ، شاید مادر شما همیشه نسبت به شما و خواهر و برادرتان بسیار انتقاد دارد. در نتیجه ، هیچ یک از شما ارتباط زیادی با او ندارید. در رویدادهای خانوادگی ، او همچنان انتقادپذیر است و مردم را از خود دور می کند.
  • شاید آرزو کنید کاش مادرتان متفاوت بود. شما ممکن است یک رابطه بهتر با او بخواهید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که تغییر مسئولیت اوست. اگر او همچنان به مقاومت در برابر تغییر رفتار خود ادامه دهد ، کارهای کمی می توانید برای او انجام دهید. تمام تلاش خود را بکنید تا از نظر احساسی جدا شوید.
  • همچنین به یاد داشته باشید که وقایع خانوادگی ممکن است زمان مناسبی برای رفع این درگیری ها نباشد. بدانید که اگر احساس می کنید مهم است ، می توانید بعداً دوباره این مسائل را مرور کنید. به این ترتیب ، تعطیلات با جنگ خراب نمی شود.

 

نیازهای عاطفی خود را بشناسید. شما حق دارید در روابط خود احساس احترام و امنیت کنید. هیچ کس نباید این حق را نقض کند. اولین قدم برای ادعای خود شناسایی آنچه شما نیاز دارید است. [7]

  • همه سزاوار احترام هستند و این شامل شما می شود. شما حق دارید در کنار افرادی باشید که شما را بالاتر می برند تا پایین. در یک خانواده ناکارآمد ، افکار شما ممکن است کج باشد. ممکن است س questionال کنید که آیا شما شایسته احترام هستید. به خود یادآوری کنید که انجام می دهید.
  • به این فکر کنید که رفتارها چیست و قابل قبول نیستند. به عنوان مثال ، شاید پدر شما به طور مداوم از انتخاب شغل شما انتقاد کند ، مورد قبول شما نباشد. شما
  • فارغ از آنچه پدرتان فکر می کند ، به آنچه می کنید افتخار می کنید. در حد حقوق شما است که ادعا کنید.

لینک منبع

  •  

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

صحبت های جدید پمپئو در مورد ایران

مایک پمپئو روز چهارشنبه در پاسخ به این س askedال که واشنگتن برای پایان دادن به جنگ در یمن چه کرده است ، گفت که کشورش از طریق یک کارزار فشار حداکثر دسترسی ایران به بودجه را مسدود کرده است. وقتی خبرنگاری از وی س askedال کرد که ایالات متحده برای کمک به سعودی ها در پایان دادن به جنگ یمن چه کرده است ، وی گفت: "من چهار سال شخصاً روی این موضوع کار کردم."
پمپئو با اشاره به اینکه وزیر خارجه سعودی گفت ایران به حوثی ها (جنبش انصارالله) کمک می کند ، گفت: "ما تمام تلاش خود را می کنیم تا جمهوری اسلامی ایران منابع کمتری برای تأمین بودجه حوثی ها داشته باشد." وی افزود: "ایرانیان از طریق کمپین فشار حداکثر ده ها میلیارد دلار از دست دادند. مقداری از این پول می توانست صرف موشک های بزرگتر ، موشک های بیشتر و توانایی های بیشتر برای حمله به عربستان شود. کارزار ما برای ایجاد فشار حداکثر بر ایران موفق شده کشور را از منابع محروم کند." برای انجام اقدامات تروریستی و انجام چنین حملاتی ضروری است. "

ظریف: عدم دستیابی ایران به غذا جرم است
وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای ژاپنی خود در مورد تحولات بین المللی ، منطقه و روابط دوجانبه تبادل نظر کرد. محمدجواد ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن ، اعمال محدودیت های غیرقانونی در این مسیر توسط رژیم آمریکا را محکوم کرد و آن را جنایتی علیه بشریت توصیف کرد تا از خرید دارو و مواد غذایی برای مردم ایران جلوگیری کند. ما از دولت ژاپن انتظار داریم که از این اقدام غیرقانونی آمریکا در چارچوب تعهد کلی کشورها برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت ، از جمله قطعنامه 2231. جلوگیری کند. وی همچنین از حمایت ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد. ظریف در مورد برجام تأکید کرد که بسیار مهم است که ما تمام تلاش خود را انجام دهیم تا سایر طرفین به تعهدات خود بر اساس این توافق نامه عمل کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰