هراس هراسی یا ترس از میکروب ترس ناسالم از آلودگی و لمس اشیا uncle ناپاک است. تجربه برخی از اضطراب ها در مورد مواردی مانند آلودگی غذا ، تماس با مایعات بدن شخص دیگر و تمایل به رعایت بهداشت شخصی مناسب طبیعی است. با این حال ، وقتی از سو mis هراسی رنج می برید ، این اضطراب از مرزهای مرسوم فراتر می رود.

تصور می شود که میس هراسی نوعی وسواس فکری عملی باشد. اختلالات وسواس فکری عملی است که در آن بیمار اصرارهای مکرر و ناخواسته ای را تجربه می کند که ذاتاً استرس آور هستند و اضطراب را افزایش می دهند. این اصرارها غالباً در زمان های نامناسبی بروز می کنند و عملکرد فعالیت های روزمره را مختل می کنند.

در بیشتر مواقع ، افرادی که از ناهنجاری هراسی رنج می برند ، به تمایل به از بین بردن تمام باکتریهای احتمالی ، نیاز به شستن دستهایشان دارند. این اجبارها می تواند زندگی روزمره را مختل کرده و بیشتر وقت یک فرد مبتلا را اشغال کند. آنها عاداتی را برای حفظ توالت ایجاد می کنند که ساعتها طول می کشد و کیفیت زندگی آنها را به طور قابل توجهی مختل می کند. علاوه بر این ، شستشوی مکرر می تواند منجر به قرمزی و خشکی پوست ، ضایعات پوستی و احتمالاً عفونت شود.

هراس هراسی همچنین می تواند با علائم بدنی همراه باشد که شباهت زیادی به حمله وحشت دارد: تپش قلب ، تنگی نفس ، سرگیجه ، اسپاسم عضلات ، سردرد ، حالت تهوع و استفراغ ، لرزش .

در نتیجه تمایل آنها به محافظت از خود در برابر میکروب های احتمالی ، افراد مبتلا به هراس هراسی ممکن است شروع به اجتناب از تماس اجتماعی کنند و از دست دادن با دیگران ، غذا خوردن در مکان های عمومی یا شرکت در رویدادهای اجتماعی خودداری کنند. این امر به طور حتم تأثیر بسیار منفی بر سلامتی ، شغلی و زندگی اجتماعی آنها دارد.


 
دلایل ترس هراسی چیست؟

مانند هراس های دیگر ، بدرستیگری اغلب در کودکی آغاز می شود. تصور می شود عوامل زیر در ایجاد این اختلال نقش دارند:

تجارب منفی دوران کودکی - خاطرات ناخوشایند کودکی که به نوعی با باکتری ها مرتبط هستند می توانند خطر بدهراسی را افزایش دهند.
سابقه خانوادگی - به عنوان مثال حضور یکی از اعضای خانواده که از OCD یا اختلال اضطراب رنج می برد.
عوامل محیط خارجی - مفاهیم و اقدامات مربوط به بهداشت را می توان از سنین پایین به کودکان تحمیل کرد و این ممکن است خطر سوoph هراسی در آینده را افزایش دهد.
چگونه هراس هراسی تشخیص داده می شود؟

هراس هراسی در گروه هراسهای خاص قرار دارد. برای ایجاد چنین تشخیصی ، لازم است با بیمار مصاحبه کنید تا علائم و عوامل محرک آن روشن شود ، همچنین اطلاعاتی درباره سایر بیماری های همزمان و همچنین اطلاعاتی درباره اختلالات مشابه در خانواده جمع آوری شود.

درمان چیست؟

هدف از درمان ناهماهنگ غلبه بر ترس از میکروب و توانایی داشتن زندگی عادی است. قرار گرفتن در معرض درمانی ممکن است استفاده شود که در آن بیمار به تدریج در معرض انواع مختلف باکتری ها قرار می گیرد ، با هدف کاهش اضطراب و ترس بی اساس. با گذشت زمان ، افراد شروع به یادگیری کنترل شرایط می کنند و احساس اضطراب زیادی نمی کنند.

در بیشتر موارد ، درمان با روانشناس کافی است. در موارد شدیدتر از سو هراسی ، استفاده از دارو برای کنترل علائم اضطراب و ترس ضروری است.

 

منبع :

hamsartime