۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

بازار ظروف یکبار مصرف چگونه است ؟

رئیس انجمن تولید کنندگان کارد و چنگال یکبار مصرف قیمت یکبار مصرف ظروف یکبار مصرف را دوبرابر اعلام کرد و گفت: "با وجود شیوع ویروس کرنا ، تقاضا برای کارد و چنگال یکبار مصرف برای محرم تغییر نکرده است. هر سال در محرم و مراسم عزاداری صفر تقاضا می شود. برای ظروف یکبار مصرف یکبار مصرف ممکن است در بازار نیز افزایش یابد ، اما به دلیل شیوع ویروس در سال جاری و تقاضای مقاماتی که از مردم خواسته اند نذورات خود را به صورت خام و غذای پخته شده به نیازمندان تحویل دهند تا از ریزش آن جلوگیری شود. این نذور توزیع نشده ، انتظار می رود تقاضا برای این محصولات در بازار کاهش یابد.اما حمید صمدی اظهار داشت: تقاضای ظروف یکبار مصرف در آستانه محرم مانند هر سال یکسان بوده است. رئیس انجمن ظروف یکبار مصرف تولیدکنندگان با بیان اینکه قیمت ظروف یکبار مصرف یکبار مصرف بیش از دو برابر در سال گذشته است ، افزود: افزایش نرخ ارز منجر به افزایش ص برنج پتروشیمی و مواد اولیه برای کارد و چنگال یکبار مصرف. کارد و چنگال سفره گران است. وی افزود: "افزایش قیمت ظروف کاملاً مربوط به دولت است. پتروشیمی ها نیز گران تر می شوند."

موافقین ۰ مخالفین ۰

خاطرات سربازان خط مقدم کرونا

روزهایشان سخت است. در هوای گرم خوزستان ، با روکش ایزوله و ماسکی که نفس آنها را کوتاه می کند. آنها تمام وقت خود را در رختخواب بیمار می گذرانند ، گاهی اوقات برای بیمارانی که قبل از چشمشان می میرند ، اشک ریخته و بعضی اوقات با بازگشت بیمار به زندگی ، خوشحال می شوند. کورونا به آهستگی تصاحب شد. کوچک و جوان و پیر. برخی از مردم از ترس Corona از همه دور هستند ، اما پزشکان جان خود را در کف دست خود رها کرده اند و نگران نگه داشتن زندگی مردم در همه اوقات هستند. به مناسبت این روز به یکی از بخش های آی سی یو بیمارستان رازی ، بیمارستان برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در اهواز رفتیم و برای گفتگو با پزشکان این بخش نشستیم. ما وارد ICU می شویم. تختخواب ها مملو از بیمارانی است که با دستگاه تنفس می کنند و بیهوش هستند. نفس هایی که گاه شماره گذاری می شدند. دکتر فرهمند کلانتری متخصص بیهوشی و متخصص ICU است و مسئولیت بخش آی سی یو بیمارستان رازی اهواز را بر عهده دارد. وی در مورد قرار گرفتن در معرض اولیه پزشکان از تاج در روزهای ابتدایی ویروس گفت: "تاج گذاری شوک برای کل جهان بود." Corona ناشناخته است و رفتارهای جدید و متنوعی دارد. هیچ کس تصور نمی کرد مشکلی پیش بیاید ، اما دیدیم که این همه گیری در سراسر جهان گسترش یافته است. در مواجهه با اولین بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ، با یک بحران روبرو شدیم و تعداد زیادی از بیماران با علائم مختلف به مراکز درمانی مراجعه کردند. کلانتر اضافه می کند: در ابتدا ، معمولاً بیمارانی که دارای علائم مشابه مانند تب ، سرفه و تنگی نفس هستند و قبلاً برای همین اساس تشخیص داده و معالجه می کردیم ، اما همانطور که پیشرفت کردیم ، نوع بیماری ، تظاهرات آن و تعداد آنها بیماران بیشتر و بیشتر شیوع پیدا کردند.
 
وی ادامه می دهد: از ابتدای شیوع تاج تا کنون ، به 3 هزار و 100 بیمار مراجعه کرده ام و برای 300 بیمار لوله گذاری انجام داده ام. با توجه به تظاهرات متفاوت بیماران ، ما با همکاران خود تجربیاتی را به اشتراک می گذاریم ، اما هنوز هم مشکلات همچنان ادامه دارد و با موارد جدید روبرو می شویم که در ابتدا فکر نمی کنیم به دلیل بیماری عروق کرونر قلب باشد اما در نهایت به بیماری عروق کرونر پایان می یابد. وی گفت: "برخی از بیماران که از نظر بالینی مشکل داشتند به بیمارستان رازی مراجعه کردند." "بعضی از بیماران در ابتدا با تنگی نفس وارد می شوند اما در چند ساعت بدتر می شوند." سیر بیماری متفاوت است. برخی از بیماران در شرایط عمومی خوب و فقط به دلیل کمبود اکسیژن خون به مدت یک ماه بستری می شوند. کلانتر ادامه می دهد: من از زمان شیوع این بیماری در اواخر سال گذشته تمام وقت در بیمارستان بوده ام. من به مدت 26 روز در ماه مارس ، 25 روز در ماه آوریل ، 29 روز در ماه مه و 25 روز در ماه ژوئن در بیمارستان بودم و من به خانه نرفتم. وی می گوید: بسیاری از پرسنل پزشکی به این روش جان خود را از دست دادند. به دلیل کمبود نیروی متخصص ، اگر نمی ماندیم ، هیچ کس وجود نخواهد داشت. ما می توانستیم بهانه ای بکنیم اما هنوز حتی به آن فکر نکرده ایم.

خسته ام
وی می افزاید: ما به دلیل طولانی شدن بیماری واقعاً خسته شده ایم ؛ در اوج بیماری نتوانستیم 10 دقیقه بعد پیش بینی کنیم .ما تعداد زیادی بیمار داشتیم که در شرایط عمومی خوبی قرار داشتند اما بعد از چند مورد ایست قلبی داشتند. دقیقه: او دچار ایست قلبی شد. ما موارد بسیاری داشتیم که در شرایط عمومی خوبی قرار داشتند و اکسیژن خون خوبی داشتند و حتی می خوردند اما بعد از 10 دقیقه ایست قلبی داشتند و ما مجبور شدیم احیا کنیم.

تلخی مرگ زودهنگام پدر
رئیس بخش آی سی یو بیمارستان رازی اهواز با بیان خاطرات خود و یادآوری خاطره ای تلخ را بیان می کند و می گوید: ساعت 11 بعد از ظهر بود که یک مرد 47 ساله و پسر 14 ساله اش به دلیل تنگی نفس به بیمارستان رازی رفتند. . فهمیدیم که او مشکلات ریه زیادی دارد و باید او را در بیمارستان بستری کنیم. پسرش گریه می کرد و از ما می خواست که پدرش را در بیمارستان بستری نکنیم. ما به سختی این پسر را ترغیب کردیم که قبول کند پدرش را قبول کند. سرانجام ، مرد ساعت 11 شب بستری شد. بعد از گذشت چند ساعت ، بیمار نفس می کشید و مجبور شدیم لوله گذاری کنیم. ساعت 7 صبح ، بیمار دچار ایست قلبی شد و با احیا نتوانستیم او را نجات دهیم. همچنین بیماران و ورزشکاران جوانی داشتیم که بدون بیماری زمینه ای شکل جدی از بیماری ایجاد کرده و در کمتر از 24 ساعت درگذشت.

بی حوصلگی مادرانه؛ همه ما اشک ریختیم
کلانتر در ادامه با یادآوری خاطرات شیرین آن روزها: یک زن باردار یک هفته قبل از سزارین خود پس از 11 سال ناباروری ، شریان کرونر منقبض کرد. بیمار سزارین داشت و خوشبختانه یک نوزاد سالم به دنیا آمد. با دستگاه تنفس نفس بکشید تا نیازی به تزریق نباشد. مادر نابارور بود و می خواست برای دیدن پسرش ترک شود ، اما او از ماسک خسته شد و ما مجبور شدیم لوله ای داشته باشیم. تقریباً وقتی عمل لوله گذاری روی بیمار انجام می شود ، امید به بازگشت کم است. همه همکاران مضطرب بودند؛ بیمار به مدت یک هفته به ونتیلاتور وصل شد. هر نیم و یک ساعت ، بالای سر بیمار می رفتم و لحظات زیادی در مورد او فکر می کردم. اگرچه احتمال بازگشت بیمار به میزان یک درصد وجود داشت ، اما سرانجام بیمار پس از هشت روز دستگاه را ترک کرد. کلانتر می گوید: وقتی مادر دوباره هوشیاری پیدا کرد ، هنوز بی تاب بود و فرزند خود را "امیر علی" می خواست. دیدن؛ برای تشویق او ، ما با همسرش ارتباط ویدئویی برقرار کردیم. او وقتی فرزندش را دید ، بسیار گریه کرد و همه ما با او گریه کردیم. سرانجام ، بیمار بهبود یافت و پس از حدود 21 روز بستری در بیمارستان مرخص شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

زنده ماندن برجام منوط به چیست ؟

مجله سیاست خارجی ایالات متحده در مقاله ای نوشت: "پس از شکست در شورای امنیت ایالات متحده و عدم تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ، واشنگتن به دنبال استفاده از مکانیزم اسنپ بک برای از بین بردن آنچه از توافق هسته ای ایران مانده است". . اما انگلیس ، فرانسه و آلمان هنوز توانایی زنده نگه داشتن برجام را دارند تا پس از انتخابات ایالات متحده در ماه نوامبر. ایالات متحده در تلاش خود برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکست خورده است. این واقعیت که ایالات متحده فقط رأی جمهوری دومینیکن را با آن به دست آورد ، یک شکست شدید برای واشنگتن است. اما به نظر نمی رسد که ترامپ به پایان دادن به اقدامات خود علیه ایران است. در عوض ، انتظار می رود دولت ترامپ همانطور که وعده داده شده به رای شورای امنیت پاسخ دهد.
استفاده از اهرم همیشه مقدمه ای برای رسیدن به هدف بزرگتر واشنگتن بوده است. ترامپ در حال حاضر در تلاش است از ساز و کار اسنپ بک با توافقی که دو سال پیش به دست آمده استفاده کند. این آخرین قمار دولت ترامپ به طور غیر منتظره ای توسط دیگر قدرت های جهانی به چالش کشیده شده است.
روسیه و چین به نظر فنی و قانونی حرکت آمریکا را نگاه می کنند و علیه آن موضع گیری کرده اند. آنها می گویند ایالات متحده پس از انصراف از توافق هسته ای ، از حق Snapback پس گرفته است. پکن و مسکو به قطعنامه 2231 شورای امنیت اشاره می کنند ، که به توافق هسته ای ایران می پردازد و به وضوح بیان می کنند که فقط یک کشور شرکت کننده در توافق هسته ای می تواند به اسنپ بک متوسل شود. این موضع قانونی است که اخیراً توسط جان بولتون ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ، به عنوان یکی از مخالفان توافق هسته ای و دیگری که ترامپ از شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید کرده ، تأیید شده است. این یک مبارزه سیاسی و نه یک مبارزه حقوقی علیه بورژام و واکنش سایر کشورها به سیاست های واشنگتن است.

از نظر سیاسی ، استدلال می شود که ایالات متحده هیچ مشروعیتی برای توسل به اسنپ بک ندارد ، زیرا با توجه به اقداماتی که در طول دو سال گذشته برای تضعیف برجام انجام داده است ، انگیزه ای برای خرابکاری از آن دارد. به نظر می رسد کشورهای اروپایی از این موضع حمایت می کنند. اما بازیگر اصلی در تصمیم گیری در مورد سرنوشت توافق هسته ای پس از اسنپ بک ، ایران است. باید به یاد داشته باشیم که ایران طی دو سال گذشته در پاسخ به اقدامات فشار حداکثر ایالات متحده ، از جمله افزایش سطح غنی سازی آن و تهدید به خروج از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ، اقداماتی انجام داده است. اما محاسبات تصمیم گیرندگان در تهران تحت تأثیر واقعیت های سیاسی و عملی ناشی از تحریم های اسنپ بک خواهد بود. در اینجا ، پاسخ طرف های باقیمانده در توافق هسته ای از جمله فرانسه ، انگلیس ، آلمان ، چین و روسیه بسیار مهم خواهد بود. نکته مهم این است که این کشورها حداقل تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به زندگی توافق هسته ای متعهد هستند. با توجه به عدم تحریم تحریم تسلیحاتی بر روی ایران ، ایالات متحده اکنون ادعا می کند که می تواند یک دوره 30 روزه را آغاز کند. و پس از آن تحریم های سازمان ملل متحد که براساس توافق هسته ای برداشته می شود ، دوباره احیا می شوند. مهلت 30 روزه عمداً قبل از ماه اکتبر منقضی شده است ، هنگامی که تحریم تسلیحاتی علیه ایران منقضی می شود و روسیه ریاست شورای امنیت ایالات متحده را به دست می گیرد. بنابراین ، واشنگتن در تلاش است تا این مسئله را پیش از این که با موانع رویه ای دیگری روبرو شود ، حل کند. انتظار می رود واشنگتن برای موفقیت در اجرای سیاست های خود علیه ایران تلاش کند سایر کشورها را با خود به همراه آورد. همراهی کردن. از این نظر ، کشورها را می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد. گروه اول برخی از کشورهای عضو سازمان ملل هستند که واشنگتن تلاش خواهد کرد تا آنها را وادار به حمایت از اعمال تحریم ها علیه تهران کند. به احتمال زیاد واشنگتن سعی خواهد کرد کشورهای دیگر را از طریق فشارهای سیاسی و اقتصادی درگیر کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

کرونا مثل شلاق الهی است

امام جمعه قم با اشاره به مشکلاتی که بیماری کرونا برای جامعه ایجاد کرده است ، اظهار داشت: کمک به حل مشکلات معیشت و کاهش درد مظلوم باید توسط نهادهای حمایتی و مردم ادامه یابد. آیت الله علی رضا عرفی افزود: باید بیشتر توجه شود به روحیه بازماندگان از جانباختگان تاج گذاری ، دوری اجتماعی ، افزایش روحیه معنویت در خانواده و چالش های آموزشی در مراکز علمی در شرایط فعلی کشور.
وی ادامه داد: ویروس تاج نوعی شلاق الهی است در عصری که انسان به دانش و پیشرفت های علمی خود افتخار می کرد و همین امر باعث شده است که او نوعی هشدار و بیداری در انسان به وجود آورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

امتیازهای ترکیه برای ایرانی ها

به‌تازگی آمارهای مرکز آمار ترکیه که مربوط به هفت‌ماهه سال جاری میلادی است، نشان می‌دهد ایرانی‌ها با وجود شیوع ویروس کرونا، تاکنون با خرید سه‌هزارو 168 فقره ملک، رتبه اول خرید ملک در ترکیه را به ‎دست آورده و از شهروندان عراقی نیز سبقت گرفته‌اند.بر اساس این آمار، در بین شهروندان خارجی، ایرانی‌ها در کمتر از چهار سال، دوهزارو 721 شرکت در ترکیه تأسیس کرده و 13‌هزار‌و 35 فقره ملک نیز در این کشور خریده‌اند. در این میان، املاک و مستغلات موجب خروج رقمی در حدود 620 میلیون دلار از کشور به این مقصد شد‌ه‌اند؛ خبری که به‌خوبی نشان می‌دهد روند خروج سرمایه به مقصد جذاب ترکیه، رو به فزونی است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

امتیاز ترکیه برای ایرانی‌ها
رضا کامی، عضو هیئت‌رئیسه اتاق تبریز، در‌این‌باره می‌گوید:‌ قوانین توجیه‌گر ترکیه درباره جذب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خارجی، موجب شده اقبال ترکیه برای جذب سرمایه‌های ایرانی افزایش یابد.کامی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز، جذابیت خروج ارز از کشور را افزایش داده است، ادامه می‌دهد: ترکیه در قوانین خود، حق شهروندی را برای سرمایه‌گذارانی که فقط 250 هزار دلار در بخش املاک این کشور هزینه کرده باشند، حق تابعیت می‌دهد و فرد می‌تواند پاسپورت ترک تهیه کند. بنابراین برخی برای عبور از دغدغه‌های ویزا، اقدام به این عمل می‌کنند.از این فعال اقتصادی درباره جذابیت ترکیه ورای امارات، قبرس و گرجستان می‌پرسم؛ در پاسخ می‌گوید: سه کشوری که به آنها اشاره کردید، نیازمند ویزا هستند، اما ترکیه شرط ویزا را برای ایرانی‌ها لحاظ نکرده است که می‌تواند برای ایرانی‌ها جذابیتی را ایجاد کرده باشد. علاوه بر اینکه رفتار این کشور‌ها با ایرانی‌ها در مقایسه با ترکیه مطلوب نیست. ارتباط خوب ترکیه با مردم ایران سبب شده است جذابیت سرمایه‌گذاری در این کشور افزایش یابد.این فعال اقتصادی در ادامه می‌افزاید: بخش بازرگانی و تجارت خارجی ترکیه نیز در دو، سه سال گذشته برای ایرانی‌ها جذاب بوده است. برخی با ثبت شرکت در ترکیه و فعالیت تجاری توانسته‌اند موقعیت مناسبی را در این کشور کسب کنند. با‌این‌‌حال، هنوز هم خرید املاک به‌ سبب جذابیت حق شهروندی و حق اقامت، در اولویت آنها قرار دارد.

جذابیت پرواز پایتخت به ترکیه
علی فرنام ، متخصص در حوزه مسکن و شهرسازی می گوید: "در رابطه با ترکیه ، بیشتر بحث ها درباره پرواز سرمایه از کشور است و فقط جریان سرمایه از کشور به این منظور نیست. مشاور املاک." با شرایطی که کشورهای همسایه و رقیب ایران برای جذب سرمایه و تسهیل قوانین سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده اند ، جذابیت خروج سرمایه از کشور افزایش می یابد. این کارشناس با بیان اینکه از این طریق ارز به راحتی کشور را ترک می کند ، اضافه می کند: این تسهیلات باعث ایجاد ثبات در سرمایه گذاران می شود که می توانند در درازمدت بر نوسانات بازار داخلی غلبه کنند. به نظر می رسد انگیزه اصلی اقتصادی باشد که بخاطر خطراتی که ممکن است سرمایه گذاری های آنها در کشور با آن روبرو شود ، سرمایه گذاری در کشور کم خطر را ترجیح می دهد. وی ادامه می دهد: هیچ گونه انتشار چنین آماری در کشورهای دیگر وجود ندارد. اگر بتوان این آمار را به میزان حجم سرمایه های سالهای اخیر به امارات ، جورجیا ، قبرس و برخی از کشورهای اروپایی تعمیم داد ، تقریباً می توان دریافت که این نگرانی در سایر کشورها بسیار مهم است و جذب سرمایه در اولویت مدیران ارشد است. در آن کشورها . فرنام اظهار داشت: اگر ما روش انتقال مالی را نیز در نظر بگیریم ، ترکیه به ایرانیان اجازه می دهد ملک را به ریال بپردازند. علاوه بر این ، ترکیه ظرفیتی را در بخش املاک و مستغلات به صورت مشروط برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است.

برای جلوگیری از از بین بردن امنیت سرمایه در ایران مراقبت کنید
این اقتصاددان مسکن اضافه می کند: "جدای از لزوم اصلاح قانون مالیات و در نظر گرفتن مالیات بر درآمدهای سرمایه ، خانه های خالی و معاملات مکرر و زمین های بی ثمر در مناطقی که تجارت باعث اختلال در بازار مصرف می شود ، باید در مناطق مورد توجه قرار گیرد." آینده نگر امتیاز برای سرمایه گذاران در نظر گرفت. وی در مورد چگونگی ایجاد این امتیازات می گوید: در مناطقی که امکان جذب سرمایه وجود دارد باید زمینه هایی فراهم شود تا تسهیلات بیشتری به سرمایه گذاران داده شود و این امتیازات باید مشروع تلقی شود. یک دیدگاه منفی وجود دارد که می تواند به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در مناطق هدف از جمله مناطق آزاد قابل تغییر و پیگیری باشد. فضای مناطق آزاد برای ورود و خروج بدون ویزای مسافرتی ، دسترسی به امکانات زندگی بالا و ایجاد سبک زندگی متفاوت و غیره ، ظرفیت جذب سرمایه را دارد. در حقیقت می توان از این مناطق به عنوان شوک برای خروج سرمایه از کشور استفاده کرد. فرنام در ادامه به انگیزه دیگری اشاره می کند: در ترکیه علاوه بر جذابیت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، گردشگری نیز می تواند مقصدی برای خروج سرمایه از ایران باشد. مانند جهان ، این توانایی برای ترکیه نیز وجود دارد. این برنامه برای جذب سرمایه از همه کشورهای همسایه و جهان برنامه های قدرتمندی دارد. ظرفیت پروازهای قبل از تهران بین کرونا و استانبول از همه مقصد های توریستی در ایران (به جز مشهد و شمال ایران) بیشتر بود. وی در ادامه به ظرفیت تجاری کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت واردات برخی کالاها در ایران و به همین ترتیب ، کاهش ارزش لیره و معادل لیر در برابر دلار باعث می شود ترکیه همچنان به مقصدی برسد که ایرانیان بتوانند انواع مختلفی را از آن خود کنند. از خرید؛ بنابراین این یک جذابیت مضاعف را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند. در این راستا ، باید در کشور فکر کرد و ظرفیت هایی را برای آن ایجاد کرد. پیش از این نیز بخشی از تجارت چمدان هایی که در مناطق آزاد وجود داشت به دلیل همین انگیزه برای ایجاد رقابت بود که البته به دلیل دوگانگی قاچاق ، مزایای آن در کشور از بین رفت. بنابراین برنامه ریزی برای ایجاد توازن بین مزایای مناطق آزاد ایران و اهداف جذب سرمایه گذاری خارجی دشوار است. فرنام می افزاید: با وجود افزایش قیمت در ایران ، قیمت های ارائه شده در ترکیه ، حتی استانبول که گران است ، حتی از برخی شهرهای ایران ارزان تر است. قیمت املاک و مستغلات ارائه شده در این شهرها حتی مشابه یا کمتر از مدل های داخلی است که اگر علاوه بر ظرفیت حمل و نقل ، عدم ویزا و تردد فوری به این مقصد ، جاذبه های توریستی و خرید ، سهولت سفر از ترکیه به کشورهای دیگر و ... چشم انداز روشن تری ارائه می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

کشف اسکلت 23 دختر جوان در شوش

یک باستان شناس برجسته گفت: "در طی یکی از کاوش های باستان شناسی خود در ایران ، او به یک گور دسته جمعی رسید که اسکلت های 23 دختر جوان کشف شد."
 اسماعیل یغمایی اظهار داشت: هر سایت باستانی ویژگی های خاص خود را دارد ، اما شوش و خوزستان از جمله مکان های ویژه ایران هستند. در هافت تپه خوزستان با قبرهایی روبرو شدیم که شامل 23 اسکلت دختران جوان بود. دختران با گردنشان قطع شدند. از طرف دیگر ، تپه دامغان حصار با فرهنگ فمینیستی آن ، ما باستان شناسان را غافلگیر کرد.
وی اظهار داشت: در هافت تپه خوزستان (واقع در شهر شوش) با معبدی روبرو هستیم و برخی معتقدند زیگورات در این منطقه برپا شده است. من در یک قبر مشغول به کار بودم که متعلق به قربانیان بود و 23 اسکلت دختران جوان را پیدا کردیم که احتمالاً قربانی بودند. در حقیقت گردن همه آنها قطع شد. این باستان شناس ادامه داد: این مقبره در یک معبد بوده و کاملاً پنهان بوده و در به گونه ای ساخته شده است که هیچ کس نتوانسته آن را ببیند. کتیبه های بی شماری در این منطقه یافت شد. حتی یکی از این کتیبه ها در مورد این معبد توضیح داده است که چرا و چگونه می توان در آن کار کرد. یغمایی اظهار داشت: البته ممکن است استفاده از کلمه "ایثار" صحیح نباشد. زیرا هرگز قربانی بشریت و قتل در ایران نشده است. در بخشهایی توضیح داده شد که دختران جوان داوطلبانه خود را به معبد تقدیم می کردند و آیین می دادند. آنها مایل بودند در مواقع نیاز ، مانند جنگ و خشکسالی ، زندگی خود را به عنوان هدایا به خدایان عرضه کنند. طبق عقایدشان ، آنها می خواستند در آن نیروی ماوراء طبیعی ذوب شوند. آنها این کار را آگاهانه و داوطلبانه انجام دادند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا ما می دانیم در آن زمان چه مذهبی داشتند و برای چه خدایی خود را فدا کردند ، گفت: ما هنوز پاسخی برای این سؤال دریافت نکرده ایم ، اما مطمئناً یک خدایی است. آنها عبادت می کردند که این برای آنها بسیار با ارزش بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰

کشورهایی که زنان اداره می کنند

تفاوت از زمین به آسمان است. در گوشه ای از جهان ، کشورهایی که توسط زنان اداره می شوند ، تمام تلاش خود را برای مبارزه با بیماری انسداد شرایین قلب انجام داده اند و اعتماد مردم کشورشان و سایر مناطق خوزستان را به دست آورده اند. آنها تصمیم گرفتند عرف منسوخ "فصلی و خون کافی" را برای استفاده و بخشش زنان به عنوان ابزاری برای حل و فصل اختلافات قبیله ای ، ملی سازی کنند.
"فصل و خون کافی" آداب و رسوم عشایری قدیمی است که در آن زنان بهای اشتباهات ، تحریک جنگ و خشونت مردان را می پرداختند.
به این رسم ، هر زمان که درگیری بین دو قبیله منجر به قتل یا حادثه ناگوار دیگر صورت می گرفت ، بزرگان برای شناسایی زنان یا زنانی از قبیله قاتل به قبیله قربانی برای جلوگیری از درگیری بیشتر و خونریزی شفاعت می کردند. در برخی موارد ، این ازدواج ها به عنوان بخشی از باج قربانی انجام می شد.
در حقیقت ، این زن وسیله ای برای حل و فصل اختلافات بدون سرنوشت زن و خانواده و خانواده او بود که اگر این ازدواج ناگوار با زور شکل می گرفت برای تصمیم گیرندگان مهم بود.
خیلی واضح است که "فصل و خون کافی" یک عرف غیر انسانی بود که در آن به یک انسان داده می شد انسان دیگری را ببخشد و اگر در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت ، زمان و مکان خاص خود را داشت. روایاتی که در گذشته آلوده شده اند و یک سنت بد محسوب می شوند ، قرار است با ثبت ملی خود احیا و احیا شوند ، گویی که می خواهند بار دیگر آن را در جامعه سنتی گسترش دهند و خشونت را تحریک کنند و بگویند که مردان قبیله ای ، از خشونت استفاده می کنند. زیرا به جای مجازات شما ، ما علیه زنان تلافی می کنیم و آنها را تجارت می کنیم.
چه افتخاری در "کافی خون یا فصلی" که بخواهیم در سطح ملی ضبط کنیم و به آن افتخار کنیم ، آن اشتباهی که منجر به قتل شد و ممکن است ناخواسته و نادان باشد ، با یک اشتباه بزرگ و آگاهانه از معاملات بانوان جبران شد. جایی برای ثبت نام و دفاع وجود دارد؟ دادن زن به کسی که هیچ حقوقی ندارد و باید تا آخر عمر توبیخ قبیله و خانواده شوهرش را تحمل کند و نفس نکشید زیرا حق طلاق و جدایی را ندارد ، چقدر زیباست که باید باشد. ثبت شده؟
اگر هدف ، مباحث مردم شناسی و ثبت احادیث گذشته است ، این آیین های خوب دیگری است که می توان "خون و فصل کافی" را ثبت و جست و جو کرد تا باعث سوءاستفاده بیشتر نشود ، اگر هدف کاهش نزاع های فرقه ای و خونریزی است ، چرا؟ سعی در ملی کردن و احیای مجدد دو آداب منسوخ ندارید آیا نگاهی بنیادی به مسائل نمی کنید و علت درگیری های قبیله ای را بررسی می کنید؟
چرا باید در دنیای امروز یک درگیری قبیله ای ایجاد شود که توسط آن زنان پرداخت می شود؟ چرا شما فرهنگی ایجاد نمی کنید تا کسی به جای تلاش برای احیای "خون کافی و فصلی" ، جنگیده یا اسلحه بگیرد؟ اگر فقر ، بیکاری و کمبود امکانات از بین برود و آموزش های لازم ارائه شود ، آیا اختلاف دیگری وجود دارد که می خواهید با بخشش زنان حل و فصل کنید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰

مهمترین عاملان انتقال ویروس کرونا

به گفته محققان آمریکا ، بیماران زیر 60 سال ، سه برابر بیشتر از افراد مسن حامل Covid-19 هستند و احتمالاً این بیماری را به افراد دیگر منتقل می کنند. آنها بیشتر از افراد مسن احتمال ابتلا به کروناویروس را دارند. همچنین مشخص شده است که افراد بالای 60 سال نیز به احتمال زیاد به Covid-19 مبتلا هستند.
در طول بیماری همه گیر Covid-19 ، دانشمندان دریافتند که درصد کمی از بیماران مسئول تعداد زیادی از انتقال ها هستند. این مطالعه ترسیمات انتقال Covid-19 را در پنج قسمت از جورجیا بین مارس و مه انجام داد.
تجزیه و تحلیل در حدود 10،000 نفر مبتلا به Covid-19 نشان می دهد که یک پنجم از تمام عفونت ها فقط در دو درصد از بیماران آلوده منشاء دارند. محققان می گویند این مسئله اهمیت فاصله اجتماعی را برجسته می کند. (اموری) ایالات متحده در مورد این مطالعه نوشت ، که در ژورنال PNAS منتشر شد: "ما موارد گزارش شده در اوایل ماه مه 2020 را در پنج بخش ایالت جورجیا تجزیه و تحلیل کردیم. به طور کلی ، حدود دو درصد از موارد" ما تخمین می زنیم. محققان گفتند: افراد مبتلا به کروناویروس زیر 60 سال ممکن است 2.78 برابر بیشتر از افراد بالای 60 سال به دیگران مبتلا شوند. " این ممکن است نشانگر این باشد که جوانان احتمالاً ویروس را به دیگران منتقل می کنند.کودکانی که حتی علائم خفیفی نیز دارند ، احتمال بیشتری دارند که ویروس را نسبت به بزرگسالانی که در بیمارستان بستری هستند داشته باشند. این می تواند نشان دهد که کودکان عامل اصلی شیوع تاج ویروس هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰