جوز هندی جوز هندی به عنوان یکی از ادویه های رایج پخت و پز به ویژه در شیرینی ها، سس ها و برخی از انواع غذاها و آب میوه ها معروف است و به طور طبیعی در روغن جوز هندی جزء اصلی روغن و پودر دانه است و همچنین یافت می شود. در روغن از برخی از گیاهان دیگر مانند سس گوجه فرنگی و جعفری. پس از ورود به بدن، این ترکیب سیستم عصبی مرکزی با تحریک نوراپی نفرین عصبی، باعث بروز علائم مسمومیت شامل توهم، سرگیجه، تهوع، و دیگران تاثیر می گذارد. اندونزی است اصلی خانه درخت جوز هندی که میوه جوز را می دهدپس از برداشت میوه ها، استخراج دانه های داخل آن و خشک کردن آنها، دانه های معروف جوز هندی تولید می شود. [1] آیا جوز هندی فوایدی برای سلامت باروری زنان دارد؟ جوز هندی یکی از گزینه‌های متعددی است که در درمان‌های عامیانه استفاده می‌شود و زنانی که می‌خواهند باردار شوند، آن را می‌پذیرند تا احتمال وقوع طبیعی آن را افزایش دهند، اما آیا جوز هندی واقعاً فوایدی برای سلامت باروری زنان دارد، این چیزی است که خطوط زیر توضیح می‌دهند.

 

[2] آیا جوز هندی به افزایش باروری در زنان کمک می کند؟ با وجود فقدان تحقیقات علمی که اثربخشی استفاده از جوز هندی را برای افزایش باروری در زنان تایید می کند ، اما برای این منظور از آن به عنوان یک داروی رایج توسط برخی استفاده می شود ، استفاده از جوز هندی در طب عامیانه به اشکال مختلف نیز نشان دهنده نکات زیر است. اما در مورد مصرف جوز هندی برای سلامت باروری زنان و دوز بی خطر آن مشورت با پزشک ضروری است : [2] پودر جوز هندی را مستقیماً روی غذا استفاده کنید. پودر جوز هندی را به شیر اضافه کنید و کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود. آیا جوز هندی به افزایش باروری در مردان کمک می کند؟ در مورد استفاده از جوز هندی برای افزایش باروری نر، یکی از مطالعات با نتایج منفی در این زمینه همراه بود،

 

این مطالعه که توسط موسسه رادیوبیولوژی در بلگراد در یوگسلاوی در سال 1980 بر روی موش های آزمایشگاهی نر تهیه شده بود، نتایج زیر را به همراه داشت: [3] مصرف روغن جوز هندی با غلظت 400 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به طور قابل توجهی باروری را در گروهی از موش ها کاهش داد. غلظت روغن جوز هندی کمتر از غلظت قبلی منجر به تغییر موقعیت کروموزومی شد، اما در گروه دیگری از موش ها. نقش جوز هندی در افزایش میل جنسی چیست؟

 

در سال 2005، دانشگاهی در هند مطالعه ای در مورد نقش جوز هندی در افزایش میل جنسی انجام داد و نتایج این مطالعه مصرف عصاره جوز هندی با غلظت 500 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن توسط موش های آزمایشگاهی نر بود. نکات زیر: [4] جوز هندی دارای خواص محرک جنسی است و استفاده از آن میل و توانایی جنسی را در موش های آزمایشگاهی افزایش می دهد . خواص محرک جنسی جوز هندی به اثر آن بر سیستم عصبی نسبت داده می شود . استفاده از عصاره جوز هندی در مطالعه با هیچ نوع عارضه جانبی همراه نبود. این مطالعه ممکن است از استفاده از جوز هندی به عنوان محرک میل جنسی حمایت کند، اما باید در این زمینه با پزشک مشورت شود، به خصوص با وجود هشدارهایی در مورد استفاده از جوز هندی که در زیر توضیح داده شده است. مضرات استفاده از جوز هندی چیست؟

 

جوز هندی زمانی که در مقادیر کم همراه با غذا مصرف شود بی خطر است و استفاده بیش از حد، مانند مواردی که برای مقاصد درمانی استفاده می شود، ممکن است به دلیل عوارض جانبی ناشی از این افزایش، خطراتی را به همراه داشته باشد، مانند: [5] حالت تهوع؛ استفراغ؛ توهمات؛ اضطراب . درد همراه با احساس سوزش در معده. سرگیجه؛